פרויקט החקלאות של ילדי חוקוק

DSCN3502
DSCN3502
DSCN3503
DSCN3503
DSCN3505
DSCN3505
DSCN3507
DSCN3507
DSCN3510
DSCN3510
DSCN3512
DSCN3512
DSCN3515
DSCN3515
DSCN3518
DSCN3518
DSCN3519 (2)
DSCN3519 (2)
DSCN3521
DSCN3521
DSCN3522
DSCN3522
DSCN3524
DSCN3524
DSCN3526
DSCN3526
DSCN3529 (2)
DSCN3529 (2)
DSCN3530
DSCN3530
DSCN3532
DSCN3532
DSCN3533
DSCN3533
DSCN3535 (2)
DSCN3535 (2)
DSCN3538
DSCN3538
DSCN3539
DSCN3539
DSCN3540
DSCN3540
DSCN3541
DSCN3541
DSCN3542
DSCN3542
DSCN3543
DSCN3543
DSCN3545
DSCN3545
DSCN3547
DSCN3547
DSCN3549
DSCN3549
DSCN3550
DSCN3550
DSCN3551
DSCN3551
DSCN3552
DSCN3552
DSCN3553
DSCN3553
DSCN3555
DSCN3555
DSCN3556
DSCN3556
DSCN3557 (2)
DSCN3557 (2)
DSCN3558 (2)
DSCN3558 (2)
DSCN3560 (2)
DSCN3560 (2)
DSCN3562 (2)
DSCN3562 (2)
DSCN3563 (2)
DSCN3563 (2)
DSCN3564 (2)
DSCN3564 (2)
DSCN3565
DSCN3565
DSCN3566
DSCN3566
DSCN3567 (2)
DSCN3567 (2)
DSCN3568
DSCN3568
DSCN3570 (2)
DSCN3570 (2)
DSCN3571
DSCN3571
DSCN3573
DSCN3573
DSCN3574
DSCN3574
DSCN3575
DSCN3575
DSCN3578
DSCN3578
DSCN3579
DSCN3579
DSCN3502
DSCN3502
DSCN3503
DSCN3503
DSCN3505
DSCN3505
DSCN3507
DSCN3507
DSCN3510
DSCN3510
DSCN3512
DSCN3512
DSCN3515
DSCN3515
DSCN3518
DSCN3518
DSCN3519 (2)
DSCN3519 (2)
DSCN3521
DSCN3521
DSCN3522
DSCN3522
DSCN3524
DSCN3524
DSCN3526
DSCN3526
DSCN3529 (2)
DSCN3529 (2)
DSCN3530
DSCN3530
DSCN3532
DSCN3532
DSCN3533
DSCN3533
DSCN3535 (2)
DSCN3535 (2)
DSCN3538
DSCN3538
DSCN3539
DSCN3539
DSCN3540
DSCN3540
DSCN3541
DSCN3541
DSCN3542
DSCN3542
DSCN3543
DSCN3543
DSCN3545
DSCN3545
DSCN3547
DSCN3547
DSCN3549
DSCN3549
DSCN3550
DSCN3550
DSCN3551
DSCN3551
DSCN3552
DSCN3552
DSCN3553
DSCN3553
DSCN3555
DSCN3555
DSCN3556
DSCN3556
DSCN3557 (2)
DSCN3557 (2)
DSCN3558 (2)
DSCN3558 (2)
DSCN3560 (2)
DSCN3560 (2)
DSCN3562 (2)
DSCN3562 (2)
DSCN3563 (2)
DSCN3563 (2)
DSCN3564 (2)
DSCN3564 (2)
DSCN3565
DSCN3565
DSCN3566
DSCN3566
DSCN3567 (2)
DSCN3567 (2)
DSCN3568
DSCN3568
DSCN3570 (2)
DSCN3570 (2)
DSCN3571
DSCN3571
DSCN3573
DSCN3573
DSCN3574
DSCN3574
DSCN3575
DSCN3575
DSCN3578
DSCN3578
DSCN3579
DSCN3579

מהנעשה בחינוך

הרבע הראשון של שנת הלימודים כבר עבר לו (במהירות האור) ואני רוצה לשתף אתכם בנושא מרכזי שבו עסקנו בחודשים אלה: חקלאות בחוקוק.

קטיף אבוקדו בחלקת "אבוקדו בית"

הסובטרופיים של חוקוק הם גאווה אמיתית לכל אחד ואחת מאיתנו ולכן כששמענו שמתחילה עונת הקטיף, ישר ידענו שאת זה הילדים לא יפספסו! ילדי גן חצב חבשו כובעים, הצטיידו במידניות ויצאו לראות את חלקת "אבוקדו בית" העמוסה בפרי, רגע לפני שקוטפים אותו מן העצים.

סבא נתי והחקלאי הביתי שלנו צח חיכו לילדים בחלקה וסיפרו להם על הפרי ועל איך יודעים שהגיע הזמן הנכון לקטוף אותו. הילדים שאלו שאלות נבונות ומענייניות ובהחלט אתגרו את המרצים:

"למה חשוב לאכול אבוקדו?"

"לאן מגיע כל האבוקדו שנקטף והאם הוא הולך לדבאח?"

"איך צריך לקטוף אבוקדו? ישר או בסיבוב?"

"אם האבוקדו קשה כשקוטפים אותו אז איך יודעים שהוא בשל?"


לאחר שהילדים שמעו מנתי ומצח על הקטיף, הם קטפו בעצמם פירות והתיישבו ליהנות מפיקניק טעים בטבע. תודה רבה לצח ונתי שתמיד שמחים לעזור ולהסביר לילדינו על חקלאות.


פרויקט זריעת שדה חיטה

אם האבוקדו הוא גאווה חוקוקית, אז החיטה היא גאווה אזורית. צמח זה שמרכיב אחוז ניכר מהתזונה של כולנו, הגיע במקור בצורתו הקדומה כ"אם החיטה" מאזור הסהר הפורה, שישראל היא חלק ממנו. מעבר להיסטוריה החשובה שיש לצמח זה, הוא ניחן במחזוריות קלה יחסית לגידול והטמנת הזרעים באדמה, מתקיימת רגע לפני הגעת הגשמים וקצירתו מגיעה עם סוף האביב.

על מנת להבין איך מגדלים חיטה בימינו בעזרת בעזרת טרקטורים וטכנולוגיות מתקדמות, הלכנו לראות זריעה שהתקיימה בשדה הצפוני שמעל שכונת הבנים. לילדי חצב ההליכה לשדה הייתה דבר שבשגרה מכיוון שהם טיילנים מקצוענים, אך עבור בית רקפת היה זה מסע אמיתי שאותו הם עברו בגבורה ובהצלחה.

בשדה ראינו את המזרעה המחוברת לטרקטור, הזורעת באדמה אלפי זרעים בדקה. אחרי המזרעה הגיע טרקטור שאליו מחוברת מעגלה, שכל תפקידה הוא להדק את האדמה ולטמון את הזרעים בעומק הנכון. תודה לאלירון החקלאי ולצוות שלו שהסבירו והראו לילדים כיצד נזרעת החיטה בשדה.

לאחר שהילדים הבינו כיצד זורעים חיטה בימינו עם טרקטורים וכיצד החקלאים מצליחים לייצר שדות עמוסים חיטה, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולצאת לזרוע חיטה בעצמנו כמו בימי קדם. קיבלנו אישור לזרוע חיטה בשדה המערבי שלידו בונים את הסככות הסולריות. ילדי הכוורת הכינו את השטח לקראת הזריעה וכמעט בכל יום הגיעו לשדה לסדר ולהכין אותו וגם לשחק בתלוליות שנוצרו מהחפירות של הסככות הסולריות.

ילדי חצב הגיעו ללמוד את השטח ואת האדמה ועשו תחקיר מקיף על סוגי הקרקעות בקיבוץ ובדקו בידיים את היתכנות הזריעה. כמו כן הם הכינו שלט שמסביר לכל עובר אורח את השלבים השונים בתהליך:


לאחר ההכנות הגיע העת לזרוע!

התכנסנו כל ילדי המערכת, הצוותים וההורים לאירוע זריעה משותף, שבו כל ילד קיבל זרעי חיטה אותם הוא טמן באדמה. הפיזור בשדה היה מאוד לא אחיד, אך זה הקסם בעשייה חובבנית שנעשית באהבה 😊 במידה ואכן תצמח לנו חיטה בשדה כנראה שיהיה זה מראה מאוד ייחודי ולא אופייני לשדות חיטה הסטנדרטים. לאחר הזריעה נהנו מפיתות על טבון וזמן איכות משותף.

למי שמעוניין לראות עוד תמונות נהדרות שצילמה רעות מוזמן להיכנס לקישור הזה.

ילדי המערכת יעקבו אחרי צמיחת החיטה ויטפלו בשדה במהלך החודשים הקרובים ואם אכן תצמח לנו שם חיטה, נפגש כולנו לקציר קיבוצי משותף במאי.

גינה הידרופונית

אסיים בתמונה מפרויקט חקלאי נוסף שקיים כבר כמה שנים: גינה הידרופונית בחצב. משפחת אללי היקרה יצרה בחצב גינה מדהימה שמספקת לילדים ירקות במהלך כל השנה והכל מעשה ידיו של טירן! בהזדמנות זאת אני רוצה להודות למשפחת אללי שמקדישה מזמנה ועושה זאת באהבה גדולה.

אני גם רוצה להודות לצוותי החינוך שלנו שנרתמים לספק לילדים שלנו חינוך מלא בתוכן. כל אחת ואחד מהם הוא נכס עבור המערכת!

כתבה: ענת חגי, מנהלת החינוך


 













 

תגובות

באפשרותך להגיב כאן

שם
תוכן התגובה